Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekty Europejskie

,,Uwolnij Umysł- akademia dla społeczeństwa, społeczność dla akademii"

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach Programu ,,Społeczna Odpowiedzialność Nauki II”
Projekt ,,Uwolnij Umysł- akademia dla społeczeństwa, społeczność dla akademii" ma na celu wzmocnienie dialogu na linii lokalnych społeczności województwa łódzkiego a środowiskiem akademickim Uniwersytetu Łódzkiego, przy wsparciu lokalnych samorządów. Przeprowadzone przez naukowców UŁ wydarzenia jak: warsztaty dla uczniów szkół podstawowych, prelekcje w regionalnych ośrodkach kultury czy promocja wyników badań i osiągniętych efektów projektu na festynach, są ukierunkowane na uświadamianie członkom lokalnej społeczności, że poprzez zaangażowanie w proces pozyskiwania danych, mogą oni mieć realny wpływ na kształtowanie wiedzy w różnych dziedzinach naukowych: jak socjologia, psychologia czy nauki biologiczne.
 
W związku z realizacją projektu w naszej szkole przez kolejne 3 semestry odbywać się będą interdyscyplinarne warsztaty prowadzone przez wykładowców z Uniwersytetu Łódzkiego, z każdej z 3 dziedzin: socjologii, psychologii i nauk matematyczno-przyrodniczych. Działanie skierowane jest do uczniów klas 4-7, którym chcemy przybliżyć stosowane metody badawcze w praktyczny sposób, pokazując jak bliskie życiu codziennemu są efekty prowadzonych badań.
 
Udział naszej szkoły w projekcie „Uwolnij Umysł– akademia dla społeczeństwa, społeczność dla akademii” - warsztaty dla uczniów klas 4–8
Nasza szkoła uczestniczyła w trzysemestralnym projekcie edukacyjnym realizowanym przez Uniwersytet Łódzki w ramach programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki II”.
Projekt był skierowany do uczniów klas 4–8 i miał na celu przybliżenie im świata nauki w sposób ciekawy, praktyczny i angażujący. W ciągu trzech semestrów uczniowie uczestniczyli w cyklu warsztatów z trzech dziedzin: nauk matematyczno-przyrodniczych, psychologii i socjologii. Zajęcia te łączyły elementy eksperymentu, zabawy, mini-wykładów i pracy warsztatowej, dzięki czemu nauka miała formę inspirującej przygody.

Blok nauk matematyczno-przyrodniczych
 
Podczas trzech semestrów uczniowie uczestniczyli w warsztatach z biologii, genetyki i matematyki, łącząc eksperymenty praktyczne, obserwacje i pracę z danymi.
W pierwszym semestrze uczniowie samodzielnie przeprowadzali izolację DNA, poznając budowę i rolę kwasów nukleinowych w organizmach żywych. W drugim semestrze odkrywali DNA barkod i uczyli się, jak naukowcy identyfikują różnorodność gatunków za pomocą metod genetycznych.
W trzecim semestrze zajęcia wprowadzały uczniów w matematyczne modelowanie dziedziczenia cech i podstawy bioinformatyki, pokazując, jak wiedza przyrodnicza może być analizowana przy użyciu narzędzi matematycznych i komputerowych.
Dzięki całemu cyklowi warsztatów uczniowie mieli możliwość prowadzenia doświadczeń i obserwacji naukowych, samodzielnego formułowania wniosków; a także rozwinięcia umiejętności myślenia logicznego,  analizy danych, rozwiązywania problemów oraz pracy z modelem naukowym – a także zrozumieli, jak łączyć wiedzę z biologii, matematyki i informatyki w praktyce. Tak kompleksowe podejście pozwoliło uczniom poznać fascynujący świat biologii i genetyki.
 
Blok psychologiczny
Zajęcia psychologiczne miały na celu pomoc w nabyciu umiejętności poznania i obserwacji siebie i innych.
Podczas warsztatów o emocjach, procesach poznawczych i sposobach uczenia się uczniowie:
  • Uczyli się rozpoznawania i różnych sposobów wyrażania emocji,
  • ćwiczyli pamięć i koncentrację z wykorzystaniem mnemotechnik,
  • poznali różne style uczenia się i zrozumieli, jak działa proces nabywania nowych umiejętności.
Dzięki temu cyklowi warsztatów nasi uczniowie mieli możliwość rozwijania kompetencji emocjonalnych i poznawczych, tj. samoregulacja, uważność, zapamiętywanie informacji czy skuteczne uczenie się przez doświadczenie.

Blok socjologiczny
Tematyka części socjologicznej koncentrowała się na komunikacji, współpracy i budowaniu relacji w grupie.
Podczas trzech semestrów warsztatów nasi uczniowie zaznajamiali się z tematyką:
  • skutecznego porozumiewania się (komunikacja werbalna i niewerbalna, radzenie sobie z barierami komunikacyjnymi),
  • budowania zespołu i rozumienia ról grupowych,
  • rozwijania swoich zasobów osobistych, takich jak poczucie własnej wartości, sprawczość czy empatia.
Dzięki tym doświadczeniom uczniowie wzmacniali kompetencje społeczne, uczyli się współpracować, wspierać innych i dostrzegać wartość różnorodności w grupie.

Projekt ,,Uwolnij umysł- akademia dla społeczeństwa, społeczność dla akademii” trwał przez trzy semestry.
Jego celem było nie tylko poszerzenie wiedzy uczniów, ale także kształtowanie postaw ciekawości poznawczej, odpowiedzialności, pracy zespołowej i umiejętności łączenia nauki z codziennym doświadczeniem.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie Lidera Projektu : Centrum Biologii Cyfrowej i Nauk Biomedycznych- Biobank Łódź, będącego jednostką Uniwersytetu Łódzkiego:
 
 

 

„ZAPROGRAMUJ PRZYSZŁOŚĆ”

Od listopada  2019 roku nasza szkoła bierze udział w projekcie „Zaprogramuj Przyszłość” .
Celem projektu, który realizuje  Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog w partnerstwie z Politechniką Łódzką, jest  rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli, w szczególności związanych z nauką programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym oraz przede wszystkim do zastosowania zdobytej wiedzy  z uczniami.
Nauczyciele w klasach 1- 3 prowadzą zajęcia, podczas których, uczniowie rozwijają swoje umiejętności cyfrowe w praktyce oraz uczą się podstaw programowania. Na zajęciach m.in pokazujemy uczniom jak wykorzystywać wizualne języki programowania w Scratch’u,  korzystamy z robotów Dash i dedykowanych im aplikacji. Osiągamy to dzięki nowoczesnym zestawom edukacyjnym, które zawierają: roboty, tablety dla nauczycieli i uczniów przeznaczone do nauki programowania,  maty do kodowania oraz zestawy mechatroniczne uzyskane dzięki udziałowi w projekcie.

„WYJĄTKOWY UCZEŃ”

Projekt dofinansowano z POKL w ramach priorytetu IX – rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach i działania 9.1 – wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. W ramach projektu zorganizowanych zostanie szereg dodatkowych zajęć mających na celu indywidualizację procesu kształcenia w klasach I – III m.in. zajęcia z komunikacji społecznej, logopedyczne, wyrównawcze, gimnastyka korekcyjna, zajęcia dla uzdolnionych dzieci.

„WOLONTARIAT SPOSOBEM KSZTAŁTOWANIA POSTAW OBYWATELSKICH”

od 1 stycznia 2013r. do 31 grudnia 2013r.

Projekt realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem „Edukator” w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, zwanego Funduszami Szwajcarskimi, będącego częścią programu bezzwrotnej pomocy finansowej dla rozszerzonej Unii Europejskiej dotyczy opracowania programu działań z zakresu edukacji obywatelskiej.

Celem projektu jest rozwój aktywności i postaw obywatelskich uczniów poprzez organizację wsparcia w zakresie organizacji imprez wolontariackich o zasięgu lokalnym. W wyniku realizacji nastąpi podniesienie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności w zakresie realizacji projektów lokalnych związanych z ideą wolontariatu wśród uczniów, nauczycieli, w środowisku lokalnym. Działania podejmowane  to m.in. warsztaty dla nauczycieli i uczniów, w tym z zakresu ICT, przygotowanie i przeprowadzenie 6 tematycznych imprez wolontariackich, wizyty studyjne, działania mają na celu uaktywnienie i propagowanie idei akcji w środowisku oświatowym Łodzi, zachęcenie innych szkół do realizacji inicjatyw. Projekt realizowany będzie we współpracy z partnerem zagranicznym – szkołą podstawową w Koszycach na Słowacji.

„SAMORZĄD SZKOLNY KUŹNIĄ POSTAW OBYWATELSKICH”

Od 1 października 2012r. do 31 grudnia 2013r.

Projekt realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem „Edukator” w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych Grantu Blokowego Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy. Celem projektu jest rozwój aktywności i postaw obywatelskich uczniów poprzez wspieranie liderów i członków samorządów uczniowskich oraz ich opiekunów, a także podnoszenie wiedzy, kompetencji i umiejętności w realizacji inicjatyw lokalnych związanych z ideą samorządności. Działania podejmowane w projekcie to warsztaty dla nauczycieli i uczniów, w tym  z zakresu nowych technologii ICT, lekcje i dni samorządności, wizyty studyjne, warsztaty lokalnego ożywienia obywatelskiego. Projekt realizowany będzie we współpracy z partnerem zagranicznym- szkołą z Włoch ISTITUTO PROFESSIONALE DI STATO PER I SERVIZI COMERCIALI, TURISTICI E SOCIALI „PIETRO SELLA”.

„MOJE DZIECKO IDZIE DO SZKOŁY”

od 27 września 2012r. do 15 grudnia 2012r.

Projekt dofinansowany przez MEN związany z opracowaniem projektów promujących przyjazną adaptację dzieci w edukacji szkolnej realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem „Edukator”.

Celem projektu jest przeprowadzenie cyklu zajęć adaptacyjnych dla dzieci 5 i 6 letnich, imprez środowiskowych i działań edukacyjnych dla dzieci, rodziców, nauczycieli i środowiska lokalnego mających na celu integrację ze środowiskiem szkolnym, ukazanie korzyści płynących z rozpoczęcia nauki w szkole oraz propagowanie wśród rodziców i w środowisku lokalnym dobrych praktyk związanych z rozpoczęciem edukacji szkolnej przez dziecko 6 letnie.

Bezpośrednią grupę docelową stanowi 80 dzieci ( 6 letnie z SP nr 34 w Łodzi oraz 5 latki z PM nr 175 ), 140 rodziców i 30 nauczycieli. Pozostałymi odbiorcami jest społeczność lokalna, w tym uczniowie z okolicznych szkół zapraszana na uroczystości.

„OWOCE W SZKOLE”

od 1 września 2011r do dnia dzisiejszego

Program realizujemy we współpracy z Agencją Restrukturyzacji Rynku Rolnego, która corocznie publikuje na stronie internetowej informację o liczbie porcji owoców i warzyw, jaką otrzyma dziecko w roku szkolnym (minimum 2 porcje w tygodniu). W ramach programu dzieci w roku 2012 będą również brały udział w działaniach edukacyjnych dotyczących zdrowej diety, której niezbędnym elementem są owoce i warzywa.

„SZKLANKA MLEKA”

od  1 września 2008r. do dnia dzisiejszego

Program realizujemy we współpracy z Agencją Restrukturyzacji Rynku Rolnego.  W ramach programu nasi uczniowie otrzymują bezpłatnie 3 razy w tygodniu kartonik 0,25l. mleka bez dodatków smakowych. Program realizowany jest corocznie w okresie od 1 października do 31 maja.

„INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTECE SZKOLNEJ”

„RADOSNA SZKOŁA – PLAC I MIEJSCA ZABAW”

„KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH”

od 1 stycznia 2011r do 31 marca 2012r

Projekt dofinansowano z POKL w ramach priorytetu IX – rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach i działania 9.1 – wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Projekt realizowany był przez Fundację Rozwoju Zasobów Ludzkich „Praemium”. W projekcie udział wzięło 200 uczniów i 20 nauczycieli z dwóch szkół: Szkoły Podstawowej nr 34 w Łodzi oraz Szkoły Podstawowej w Wiśniowej Górze. Cele szczegółowe projektu były następujące:

  • Podwyższenie poziomu kompetencji kluczowych uczniów w zakresie porozumiewania się w języku angielskim, kompetencji informatycznych, inicjatywności i przedsiębiorczości poprzez udział w zajęciach pozalekcyjnych;
  • Wyrównywanie szans edukacyjnych wśród uczniów poprzez uczestnictwo w wykonywaniu 20 projektów w ramach kół zainteresowań: dziennikarskim, teatralnym, przyrodniczo-ekologicznym, plastycznym, fotograficzno- turystycznym;
  • Podwyższenie poziomu wiadomości i umiejętności nauczycieli w zakresie wdrażania do praktyki edukacyjnej metody projektów.

Projekt został wysoko oceniony przez rodziców uczniów biorących udział w zajęciach pozalekcyjnych. Zakończył się festynem w Wiśniowej Górze oraz konferencją podsumowującą i promującą rezultaty projektu.

„NA STARCIE TRUDNOŚCI NA MECIE RADOŚCI”

od 1 sierpnia 2009r. do 31 lipca 2011r.

Projekt dofinansowano z POKL w ramach priorytetu IX – rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach i działania 9.1 – wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Dofinansowanie  opiewało na kwotę 689 669,00 zł i obejmowało organizację następujących zajęć dodatkowych: terapia pedagogiczna, logopedii, treningu ortograficznego, treningu czytania, zabaw z językiem angielskim, zajęć wyrównawczych z matematyki, języka polskiego i dla klas I – III oraz terapii zaburzeń zachowania, w ramach których odbywały się zajęcia muzyczno-taneczne, plastyczne, rzeźby, teatralne i integracyjne. ,  oraz doposażenie szkoły. Dzięki projektowi nasza szkoła wzbogaciła się również o następną pracownię komputerową, tablicę multimedialną, rzutnik, 3 laptopy, szereg programów multimedialnych i pomocy dydaktycznych.

„RÓŻNI ALE RÓWNI”

od 1 września 2008r. do 20 grudnia 2008r.

Projekt dofinansowany z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich realizowaliśmy wspólnie z Fundacją „Jaś i Małgosia”. W ramach projektu uczniowie naszej szkoły wspólnie z uczniami niepełnosprawnymi uczestniczyli w szeregu zajęć pozalekcyjnych mających za celu integrację obu grup. Projekt zakończył się wernisażem artystycznym oraz wspaniałym spektaklem teatralnym „Szukając serca” przygotowanym przez wszystkich uczestników projektu. Spektakl prezentowany był również w późniejszym czasie w Domu Kultury 502.