Historia
Z kart szkolnych kronik wynika, że data powstania szkoły to rok 1922. Mieściła się ona wtedy przy ulicy Kopcińskiego. W 1977 roku szkoła przeniosła swoją siedzibę do nowo wybudowanego budynku przy ulicy Ćwiklińskiej 9 i tu jest do dnia dzisiejszego. Pierwszym dyrektorem szkoły była pani Janina Gałązka. Z nazwisk pedagogów możemy odnaleźć Urszulę Stawińską, Bożennę Rybińską, Barbarę Adamską i Zdzisławę Zagłobę. Wraz z rozbudową osiedla mieszkaniowego Widzew Wschód zwiększyła się liczba uczniów. Szkoła musiała pracować na trzy zmiany w godzinach 7.45 do 18.00. W roku 1984 kierownictwo szkoły objęła Bogumiła Woźna, która pełniła funkcję dyrektora 14 lat. Szkoła zyskała miano dobrej placówki.
Wysoki poziom nauczania, dobre zaopatrzenie w pomoce dydaktyczne sprawiły, że stała się szkołą ćwiczeń, co trwa do chwili obecnej. To tu odbywają praktyki studenci, a także łódzcy nauczyciele uczestniczą w lekcjach pokazowych. W tym czasie zaczynają również swoją działalność „Pędziwiatry” – zespół taneczny. Od rana do wieczora słychać śpiew, można podziwiać taniec, a także grę na instrumentach, zwłaszcza na flecie.
W roku 1998 stanowisko dyrektora objęła Agnieszka Błażejczyk, która przez ponad dwadzieścia lat kierowała szkołą. W tym czasie szkoła była przebudowywana, powstały dwie nowoczesne pracownie komputerowe, sale lekcyjne, wyremontowane zostały toalety, powstała scena osiedlowa, nowoczesny plac zabaw. Istotnie zmienił się wygląd zewnętrznej elewacji szkoły. W 2018 roku nastąpiła zmiana patrona, odbyła się uroczystość poświęcenia sztandaru i nadanie imienia – nowym patronem szkoły jest Wisława Szymborska.
1 września 2022 r. stanowisko dyrektora objęła Anna Śliwińska.
Mimo ciężkich czasów w oświacie (zmniejszających się nakładów finansowych) nasza szkoła jest przebudowywana, remontowana, wyposażana w pomoce naukowe. Powstają m.in. dwie nowoczesne pracownie komputerowe oraz centrum multimedialne w bibliotece szkolnej. Istotnie zmienia się wygląd zewnętrznej elewacji szkoły.
Szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych przyciąga dzieci i Rodziców.
Szkoła Podstawowa nr 34 im. Wisławy Szymborskiej w Łodzi to wieloletnia historia, a jednocześnie nowoczesność kształcenia.
Cechuje nas otwartość, przyjazna atmosfera, dziecko jest dla nas najważniejsze - dlatego też podejmujemy szereg akcji, inicjatyw i działań rozwijających kompetencje kluczowe uczniów poza procesem dydaktycznym. Stosujemy nowoczesne metody, bazujące na aktywności ucznia. Proces dydaktyczny uwzględnia indywidualne możliwości, potrzeby i zainteresowania uczniów. Możemy się pochwalić wykwalifikowaną i zaangażowaną w życie szkoły kadrą pedagogiczną.
Posiadamy bogatą bazę dydaktyczną: nowoczesne pracownie komputerowe, sale lekcyjne wyposażone w tablice multimedialne, pracownie: języka angielskiego, niemieckiego i hiszpańskiego, bibliotekę szkolną z czytelnią. Gabinety: pedagoga, logopedyczny, medyczny oraz gabinet terapeutyczny EEG Biofeeback. Oddzielne wejście dla najmłodszych daje maluchom poczucie bezpieczeństwa. W holu edukacji wczesnoszkolnej nie ma dzwonków, znajdują się gry korytarzowe, a sale dostosowane są do różnych aktywności dzieci. Świetlica szkolna organizuje opiekę od 6.30 do 17.30. Przywiązujemy dużą wagę do zabaw i zajęć na świeżym powietrzu, mamy do dyspozycji plac zabaw, boisko, kort tenisowy.
Szkoła dynamicznie się zmienia i dokładamy wszelkich starań, aby uczniowie dobrze i bezpiecznie się w niej czuli.
Realizujemy różnorodne projekty i programy edukacyjne, wśród nich program promujący zdrowy styl życia. Posiadamy wiele certyfikatów min. „Szkoła z Klasą”, „Bezpieczna Szkoła”, „Śpiewająca Szkoła”, „Szkoła Łowców Talentów”.
Podczas realizacji jednego z projektów WFOŚiGW powstała „Ekopracownia pod chmurką", w której w czasie odpowiednich warunków pogodowych, odbywają się nie tylko lekcje przyrody czy biologii. W otoczeniu roślin, mamy do dyspozycji ścieżkę sensoryczną i geologiczną, wiele ciekawych gier i tablic dydaktycznych. To wspaniałe miejsce na wszystkie zajęcia, chociażby zajęcia z wychowawcą, lekcje etyki, koła eksperymentalne i inne - nasi kreatywni nauczyciele potrafią to świetnie wykorzystać.
Wiemy, że jedną z kluczowych umiejętności dzisiejszego świata jest programowanie. Dlatego też nasi uczniowie uczestniczą w zajęciach i projektach pozwalających na rozwijanie kompetencji cyfrowych. Nasze aktywności z kodowaniem są prowadzone min. z wykorzystaniem maty edukacyjnej, kolorowych kubków, tabletów, robotów edukacyjnych Dash i Photon Edu.
Dzięki udziałowi w programie „Laboratoria Przyszłości” nasza szkoła pozyskała pracownię techniczną wyposażoną w nowe meble i nowoczesny sprzęt min. roboty kuchenne, maszyny do szycia, narzędzia techniczne, drukarkę 3D, skaner, drony, Google Wirtualnej Rzeczywistości i wiele innych.
Przystąpiliśmy również do programu Leader100Sport, którego celem jest kształtowanie postaw społecznych poprzez wykorzystanie odpowiednich programów aktywności ruchowej. W ramach jego realizacji szkoła otrzymała bezpłatny sprzęt sportowy.
Szkół jest wiele, ale nasza jest tylko Jedna!
Serdecznie zapraszamy!!!
Nauczyciele Szkoły Podstawowej Nr 34 mają doświadczenie w pracy z dziećmi 6-letnimi. Zajęcia prowadzą w sposób atrakcyjny dla dzieci (nie tylko w ławce) z wykorzystaniem różnorodnych metod edukacyjnych, a przede wszystkim preferują naukę przez zabawę. W czasie zajęć wykorzystują elementy logopedii, terapii ręki, kodowania. Przerwy międzylekcyjne dostosowują do potrzeb psycho-fizycznych dzieci. Nauczyciele często stosują elementy otwartej szkoły: zapraszają ciekawych ludzi lub podróżują do atrakcyjnych miejsc. Uczą współpracy w grupie nie zapominając o indywidualnym podejściu do ucznia. Stale się dokształcają aby zapewnić wszystkim dzieciom, także tym z trudnościami, dobry start. W naszej szkole zapewniamy 6 latkom przyjazny klimat oraz dobrą atmosferę umożliwiającą szybką adaptację dziecka do warunków szkolnych.
Dodatkowo sale w naszej szkole dostosowane są do potrzeb dzieci 6 letnich. Ławki i krzesła dopasowane są ich do wzrostu. Uczniowie mają możliwość pozostawienia podręczników i przyborów w klasie dzięki czemu mają lekki tornister. Sale wyposażone są w różnorodne pomoce dydaktyczne.
W czasie pobytu na świetlicy dzieci znajdują czas na rozrywkę, zabawy na świeżym powietrzu, zajęcia świetlicowe (plastyczne, muzyczne, czytelnicze), odrabianie lekcji, gry i zabawy stolikowe.
Nasza szkoła daje szansę na nowe przyjaźnie. Wykorzystujemy zapał dziecka do zdobywania nowych umiejętności. Rozwijamy talenty, wspieramy dzieci z trudnościami dydaktycznymi. W naszej szkole dzieci uczą się samodzielności i odpowiedzialności.
Nasza szkoła i nauczyciele przygotowani są do pracy z dziećmi 6 – letnimi, jeśli wykazują one dojrzałość szkolną. Z doświadczenia wiemy, że sześciolatki bardzo często potrafią zaskakiwać nas swoją wiedzą i w niczym nie odbiegają od dzieci 7- letnich, które rozpoczynają naukę w szkole.
Problemem są niekiedy emocje, koncentracja uwagi, cierpliwość takiego sześciolatka, dlatego w pierwszych miesiącach nauki dużą część zajęć prowadzimy na dywanie, metody i formy pracy dostosowujemy do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Uczymy poprzez zabawę, doświadczanie, przeżywanie, działanie. Bazujemy na aktywności dzieci, ich ciekawości, kreatywności, chęci poznawania świata wszystkimi zmysłami. Jeśli widzimy spadek koncentracji uwagi robimy (poza przerwami) pauzy śródlekcyjne, przeznaczone na ruch lub zabawę.
W ciągu dnia zmieniamy aktywności, tak, aby 6 -latek podejmował nowe wyzwania, mógł się rozwijać i współdziałać z innymi. Dbamy również o bezpieczeństwo- przerwy spędzają dzieci w klasie pod opieką nauczyciela, obiady mamy w czasie lekcji, tak, aby uniknąć nadmiernego hałasu i kontaktu ze starszymi uczniami, dbamy o „odchudzenie” plecaków( książki pozostawiają dzieci w indywidualnych szafkach w klasie), jest również specjalne wejście do szkoły dla dzieci z klas I-III. Wiemy również, że taki 6- latek ma dużo energii i potrzeby ruchu, dlatego w tych pierwszych miesiącach, kiedy jest jeszcze ciepło często, korzystamy ze szkolnego placu zabaw i sprzętu sportowego.
W przypadku trudności wspieramy i pomagamy rozwiązywać problemy. Mamy też do dyspozycji specjalistów: pedagogów i psychologa
Należy również dodać, że w naszej szkole mieliśmy już roczniki z „zerówką”, sprostaliśmy również reformie, która zakładała naukę dzieci 6- letnich w szkole. Mamy wysoko wykfalifikowaną kadrę, która jest przygotowana do pracy z dziećmi zarówno z 7, jak i 6- letnimi.